keskiviikko 21. marraskuuta 2018

Sovituskokemuksia hääpukuliike Vienosta

Syyskuisen lauantain hääpukusovituskierroksemme kolmas ja viimeinen liike oli Töölön Museokadulla sijaitseva Vieno. Olen seurannut kyseistä liikettä pitkään Instagramissa ja Vieno olikin yksi ensimmäisistä liikkeistä, johon tiesin haluavani varata ajan kun olisi aika lähteä sovittelemaan hääpukuja.

Yksi syy miksi halusin varata Vienosta sovitusajan oli liikkeen astetta omaleimaisempi pukuvalikoima. Vaikka en tavoittele hääpuvullani mitään super erikoisuutta niin en kuitenkaan haluaisi, että joka toisella morsiamella olisi lähes samanlainen puku. Hieman tosin arvelutti, että olisiko Vienon valikoima omaan makuuni liian ”boho chic”-tyyliä, mutta eipä auttanut kuin lähteä paikan päälle selvittämään asiaa.

Liiketilana Vieno on kaunis ja ihanan valoisa. Valikoima puvuissa ei ole valtava, mutta sovitettavaa löytyy kyllä mukavasti. Vienossa koko liikkeen saa sovituksen varatessa tunniksi omaan käyttöönsä, mikä on iso plussa.

Sovitin Vienossa useampaa kaunista ja hauskan erilaista pukua. Monista niistä itselleni tuli kuitenkin enemmän mieleen ilta- kuin hääpuku, joten morsian-fiilis jäi valitettavasti puuttumaan. Uumoiluni liikkeen painotuksesta boho chic-tyyliin osoittautui oikeaksi, sillä sitä tyyliä edustavia pukuja liikkeessä oli paljon.

Tuntuu hieman kurjalta kirjoittaa, että asia, johon Vienossa petyin pahasti oli palvelu. ”Hääskeneä” ahkerasti seuraavana olin saanut liikkeen tunnelmasta todella erilaisen kuvan. Palvelu oli tervehtimisestä alken mielestäni ynseää ja koin alusta alkaen itseni enemmän vaivaksi kuin arvostetuksi asiakkaaksi. Minua palvellut henkilö oli koko sovituksen ajan todella vähäsanainen eikä kommentoinut sanallakaan, että sopivatko puvut minulle vai ei. Kaasoni olivat myös tehneet samat havainnot kyseisen henkilön käytöksestä. Olen itsekin työskennellyt vaativan asiakaspalvelun parissa ja ymmärrän, että kaikilla on huonojakin päiviä, mutta mielestäni silti asiakkaalla on oikeus odottaa edes perus hyväntuulista palvelua.

Tämän kokemuksen perusteella en siis voi suositella liikettä palvelun puolesta, mutta hieman erikoisempaa häätyyliä hakevien morsianten kannattaa kyllä Vienossa pukujen puolesta pistäytyä.

Onko muilla samanlaisia palvelukokemuksia hääpukua etsiessä ja estäisikö se teitä hankkimasta pukua kyseisestä liikkeestä?

5 kommenttia:

  1. Kaunis kauppa, mutta palvelu ei kuulosta siltä että tuolta haluaisi niinkin tärkeän asian kuin häämekon ostaa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä totta, että etenkin hääpukua ostaessa palvelun tärkeys korostuu :)

      Poista
  2. Vitsi tää kokemus oli kyllä ylläri, koska somessa paikasta on huokunut tosi miellyttävä tunnelma. Toivotaan, että myyjällä oli tosiaan jostain syystä vain huono päivä, vaikka tietysti harmillista, että sinun sovituskokemuksesi jäi ankeaksi :( Nuo mekot näyttävät sun päällä järjettömän hyviltä, mutta tosiaan ehkä ovat bohompia, kuin mitä olen saanut käsityksen sinun ja teidän häätyylistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy sanoa, että tämä negatiivinen palvelukokemus yllätti minutkin, sillä olin odottanut nimenomaan somen ja lehtijuttujen perusteella jotain aivan muuta. Ja kiitos kovasti ♥ Vienon mekot poikkesivat kyllä valtavirrasta, joten siinä mielessä kuitenkin oli hauska päästä niitä sovittelemaan :)

      Poista
  3. Mulla oli valitettavasti viime syksynä täysin sama kokemus kyseisestä liikkeestä. Palvelu oli juurikin ynseää ja koin olevani hieman vaivaksi. Asia ei ole siis vuosien saatossa valitettavasti kohentunut.

    VastaaPoista